Žalovat nechci, hlásit to musím

05.01.2019 14:45

    Dříve to byla společnost Student Agency se svými žlutými autobusy, dnes, kdy firma expandovala i na železnici, nese jméno Regiojet. Ve srovnání s jinými dopravci byli "žluťásci", jak Regiojetu přezdívají cestující, vždycky o krok dva napřed. Oni byli tou  pověstnou štikou v rybníce, která proháněla lenivé kapry, a tak tlačila na ostatní dopravce, aby i oni nabízeli svým cestujícím kvalitnější služby. Komfortní autobusy, výběr z denního tisku, káva nebo čaj, vlídný úsměv stevardky – bezplatná pozornost podniku – se na žlutých linkách staly samozřejmostí, stejně tak vysoká kultura cestování. A přece někdy i do sebedokonalejšího soukolí vnikne zrnko písku. Jako tuhle, přesněji 2. ledna 2019 na železniční lince Praha–Vídeň se zastávkou v Brně, dolním nádraží. Žalovat nechci, hlásit to musím. Poněvadž jsem přes noc onemocněl, bylo zřejmé, že vlakem č. 1031 do Vídně s odjezdem z Brna, dolního nádraží, v 7.49 h neodjedu.

    Manželka a moje sestra, které se nevzdaly představy návštěvy výstavy francouzských impresionistů, se snažily moji jízdenku vrátit. Marně. Protože měly jednu jízdenku na tři sedadla, nešlo jedno místo vyčlenit. Prý. Zklamány nastoupily do vozu č. 2, aby obsadily svá tři místa (91, 92, 93). Jaké však bylo jejich překvapení, když ještě ve stanici je požádal průvodčí, aby neobsazené místo uvolnily, a usadil na ně dívku zjevně bez jízdenky. Vzhledem k tomu, že podobná situace se jako přes kopírák opakovala při zpáteční cestě z Vídně do Brna ve vlaku RJ č. 1036, vůz č. 3, námi v předprodeji zakoupená místa 32, 33, 34. Než jsme se nadály, posteskla si moje žena, seděl na našem neobsazeném místě neznámý spolucestující.

    Jsou jen tři vysvětlení. Buď je průvodčí kaskadér a sází na to, že vždycky někdo chybí, takže minimálně 146 Kč jako malá domů nezarmoutí, anebo je filantrop, který na cizí účet páchá dobro. Nechce se mi věřit, že by Regiojet, který se prezentuje jako velmi solidní firma, rozhojňoval své zisky ne zcela čestným způsobem.  (LP)