Proč mám Brno rád?    2. část 

U Dopravního podniku města Brna jezdí i řidiči pohodáři

Znáte to, ráno brzy vstáváte a honem nejčastěji do práce. Kalup, ženy make-up, muži ranní cigaretka, snídaně napůl. Zachrání to doušek kávy, a už ven z bytu, domů, na nejbližší zastávku MHD.

V zimě mrzneme, když dopravní prostředek nepřijede včas, v létě se potíme, když na zastávce není zastřešená a dostatečně velká čekárna MHD. Při mé cestě z Nového Lískovce a zpět do města musím jezdit MHD přes Mendlovo náměstí. Tady stále probíhá rozsáhlá rekonstrukce povrchu, teplovodních sítí, parku u bývalých zastávek trolejbusů 25, 26, 35, 37, autobusů 52, 84, museli jsme si zvyknout na změny zastávek především odjezdů a v poslední době i příjezdů na Mendlovo náměstí ve směru z Pisárek dál do města.

Zatím to zvládáme všichni dobře, cestující i řidiči dopravních prostředků si vzájemně vycházejí vstříc. Pokud vím, nedošlo tu k žádné dopravní nehodě, rekonstrukce pomalu postupuje.

Teď v parných letních dnech se především při odjezdech směr Kamenný vrch, Osová, Kohoutovice či Jundrov opravdu my cestující zapotíme, když dopravní prostředek přijede o něco později než má stanoveno v jízdním řádu. V podstatě celé Brno na různých místech prochází různými rekonstrukcemi, dopravními omezeními, a tak může někdy dojít ke zpoždění. Mám ale pro řidiče jako bývalý majitel osobního vozidla po téměř 40 letech provozu po městě Brně pochopení a nyní šest roků, kdy využívám k dopravě po různých

částech Brna MHD, tím spíše.

Je pravdou, že to ráno někdy utíkáme, protože, jak jsem uvedl v úvodu, „nestíháme“. Moje zkušenost je dvojího druhu, většinou na vás řidič počká. Jsou ale situace, zejména při přestupech na jiný spoj, vlivem zácpy, ale také i dle mého názoru špatně sestaveného grafikonu. Například na mé „domovské“ trati, z Nového Lískovce, (trolejbusy 25, a 26, zastávka Čtvrtě a přestupu na zastávce Lipová, kde stíhám tramvaj č. 1 jedoucí k hlavnímu nádraží), je často grafikon nastaven tak, že mezi příjezdem trolejbusu 25 z Osové či Kamenný vrch trolejbus č. 26 Kamenný vrch a příjezdem tramvaje č. 1 jsou jen dvě minuty, což bývá zejména v ranních špičkách většinou nereálné. Když vám odjede tramvaj č. 1 z důvodů zpoždění trolejbusu a máte cestu naplánovanou tak, že jedete dále vlakem

(jezdím často do Prahy), bývá to o silných emocích. Naučil jsem se tak, jak mi bylo  doporučeno řidiči dopravních prostředků, odjet z výchozí zastávky o spoj dřív, a to už je určitá jistota, že vše klapne na čas.

Přimlouvám se, až budou plánovači MHD Brno plánovat nové grafikony, zvážení těchto minimálních časových odstupů při příjezdu jednoho dopravního prostředku a přestupu do druhého, aby byla větší rezerva než dvě minuty.

Jsem rád, že mohu dnes také poděkovat řidiči autobusu č. 49, který jel ve směru do Přízřenic ve středu 22. června kolem 11.15 z Úzké ulice.

Potřeboval jsem se dostat včas na obchodní jednání na Kneslově ul.

Protože jsem předtím vystoupil na zastávce Autobusové nádraží, a

musel jsem jet tou devětačtyřicítkou, kde byl časový odstup cca 15 min.,

pochopil jsem, až když už jsem viděl autobus 49, stát na zastávce

na Úzké, připraveného k odjezdu. Naštěstí mám dech dobrý , nohy v pořádku, a řidič autobusu mě viděl v zrcátku, počkal na mne. Navíc po nástupu do autobusu mne uklidnil, že jedeme správným směrem. U Psychiatrické nemocnice jsem vystoupil, a šel na jednání.  Došel jsem včas, a proto probíhalo v konstruktivní atmosféře. Kolem půl jedné, kdy jsem čekal na autobus 49, zpátky na Úzkou, jsem u nemocnice potkal zase pro mne již známého usměvavého řidiče autobusu 49.

Po dojezdu na Úzkou ulici, a vystoupení všech cestujících jsem poprosil pana řidiče o možnost pořízení fotografie. Sami se přesvědčte, prostě pan Pohodář s velkým P!

S takovými řidiči je radost cestovat. Takových je naštěstí většina.

Neznámému panu řidiči i tímto příspěvkem děkuji. Kdykoliv se podívám na tuto fotografii, říkám si obdobně jako v jednom seriálu na YouTube, i proto , že se potkávám s takovými lidmi, mám Brno rád.

(ph)

 

Tak to je onen řidič Pohodář…

Foto autor