Konference Umělecká kritika versus reklama v současných médiích

22.09.2016 15:25

Pod tímto názvem připravují členové Syndikátu novinářů jižní Moravy, brněnské JAMU a Masarykovy univerzity konferenci o umělecké kritice. Po mnoha diskusích, kdy si recenzenti spolu se svými kolegy vyměňovali v kuloárech stesky nad neutěšeným stavem možností uveřejňovat recenze na divadelní představení a koncerty v médiích a nad klesající úrovní kritických článků, se vynořil nápad uspořádat konferenci, která by zahájila veřejnou diskusi nad stavem, úrovní a potřebností umělecké kritiky.

První vlaštovka, pilotní projekt, se uskuteční 12. října v Mozartově sále divadla Reduta v Brně. Je to zcela záměrně v době Festivalu Janáček 2016, kdy se do Brna sjedou recenzenti, jichž se téma bytostně týká. Dostanou zde možnost vystoupit s referátem, či následně diskutovat v panelové diskusi a hledat společného jmenovatele problémů i jejich možného řešení.

Co se od konference ve výsledku očekává? Především otevření diskuse nad oborem, který se v posledních letech jakoby vytrácel. Napsat objektivní kritiku prý dnes nikdo neumí. Je to vše jen subjektivní a není to nic, než reklama, kterou lze koupit, jako všechno. Média nemají o kritické články zájem. A není, kdo by takové výstupy potřeboval. Současného diváka to údajně nezajímá. Je to pravda? Konference by měla dát možnost tyhle problémy otevřít a hledat odpovědi. Jestli se to podaří, je otázkou.

Spolupořadatelem konference je Festival Janáček Brno 2016, za podpory Města Brna. Bližší informace jsou na stránce www.konferenceokritice.czTěšíme se na všechny, kdo mají k této problematice co pozitivního říct.

KARLA HOFMANNOVÁ